Van homecoming tot festivals en games

Het is weer tijd voor een nieuw blogbericht, aangezien ik al twee weken niet geschreven heb…. Oeps.

In de afgelopen weken is er aardig wat gebeurd. Verkleden op school (ja serieus), mijn eerste Amerikaanse voetbalwedstrijd, baseball wedstrijd… In ieder geval, veel!

Om te beginnen het verkleden op school, want ja het was spirit week! In deze week heeft iedere dag een thema qua kleding, allemaal voor home coming. Maandag was het lazy day, en er kwamen zoveel mensen in hun pyjama naar school. Ik heb een heleboel verschillende onesies en pantoffels gezien! Maandag avond werden de koning en koningin voor de home coming dance gekroond. Er was een hele routine met een glow in the dark docenten dans, een dans voor de mogelijke koninginnen en koningen etc. Super leuk!

Dinsdag was het tie dye day, dan draag je zo’n t-shirt met verschillende gekleurde vlekken. Woensdag was het twins day, en donderdag… de dag waarop iedereen wachtte. Battle of the classes! Niet iedere school doet dit, dus niet iedereen zal het kennen. Op deze dag doe je de kleuren van jouw klas aan (seniors waren zwart en goud). De laatste twee schooluren zijn er verschillende battles tussen de klassen, kinderen geven zich hiervoor op. En natuurlijk wonnen de seniors!

Vrijdag was het thema purple and white, aangezien onze school kleuren paars en wit zijn. Buiten dit thema was die avond ook de home coming football game. Ik snapte er niet heel veel van, maar gelukkig wist een vriendin van mij alle regels zodat we het allemaal een beetje bij konden houden. Na de game was er nog de home coming dance. Ik ben zelf niet gegaan, aangezien heel veel seniors (en juniors) niet gingen. Ik vond het echt super jammer dat de home coming dance zo anders was bij ons. Als ik foto’s van mijn vriendinnen die ook naar Amerika gingen zie, worden ze uitgevraagd met bloemen, ballonnen en andere leuke dingen! Home coming is hier niet zo’n “big deal”.

Afgelopen weekend was ook ontzettend druk! Zaterdag was er een event: Renaissance festival. Het is het grootste en bekendste middeleeuwse festival rond de staten van Minnesota. Je zou denken “Wat moet je daar nu weer” maar het was ontzettend gaaf! Zoals de meesten wel weten kijk in de show Once Upon A Time (zeg maar gerust verslaafd zijn). Dit is in hetzelfde thema, en ik kon het dus niet laten om de jurk van Belle aan te doen ;). Aangezien heel veen mensen verkleed waren. Het is een heel dorp gemaakt voor alleen dit festival, en alles is handgemaakt. Zowel het eten als de spullen die je kunt kopen. Daarnaast zijn er ook shows die je kunt bekijken, het was super gaaf!

Zondag keek ik mijn eerste baseball game van the Twins! We kregen gratis kaartjes van Ayusa. Er waren ook een paar andere Nederlandse meiden die met Travel Active zijn gekomen, en daar heb ik nog even mee gepraat. Dat was misschien wel het aller leukste, Nederlands praten buiten Skype en Facetime!

Verder gaat het op school goed! Algebra is het enige vak waar ik een beetje moeite mee heb, en dat gaat steeds beter. Ik praat elke dag met meer mensen, en heb elke dag iets meer plezier! Ik vind het nog steeds moeilijk dat mijn Nederlandse vriendinnen zo ver weg zijn… Ik was gewend om lekker af te spreken wanneer we zin hadden, ijsje na school halen? Natuurlijk! Hier spreken vriendinnen veel minder met elkaar af, en als ze afspreken gaan ze niet naar elkaars huis maar plannen ze een activiteit. Ik mis het fietsen naar school super erg. Geloof me, wees blij met je fiets! In Amerika zijn alle afstanden te groot om te lopen, en een veilige weg om te fietsen is er op veel plekken niet echt. Aangezien ik ook niet mag autorijden hangt alles af van de schoolbus en mijn gastouders. Vriendinnen bieden vaak aan om je op te halen en weer terug te brengen, maar het is toch wel moeilijk om het altijd weer te vragen.

Oke, het is een beetje een lang bericht maar er zullen vast wel mensen zijn die dat niet erg vinden haha.

Liefs,

Lotte

Reacties

Reacties

Floor

Toppertje ben je lot!

Patricia

Leuk geschreven. Was een drukke week met veel activiteiten. Klinkt allemaal wel heel gaaf. Knuffel

mama

Helemaal niet erg hoor zo'n lang bericht ! Gaaf dat je op t festival ook nederlandse studenten tegenkwam, effe lekker niet na te hoeven denken als je praat. Met je Pyama en pantoffels naar school, beetje vreemd maar wel handig dat je zo je bed uit kunt rollen !
Als je lekker druk bent blijft er nog weinig tijd over om je niet fijn te voelen. Je fiets zul je als terugkomt helemaal affietsen denk ik...ha ha ha. En je vrienden en vriendinnen die wachten wel op je hoor, ze kunnen niet wachten tot je weer terug bent !
De dag is weer begonnen hier. Ik wens jou voor straks n hele fijne dag schat.
Dikke knuffel xxx

Tinkie

Gaaf hoor lot! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Dikke kus!

Siepie v.d Werff

Geweldig dat je zoveel leuke dingen mee maakt.En er komen vast nog meer leuke uitjes.liefs en groetjes xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active