Er waren eens 10 maanden (en iemand die dacht dat ze kon skateboarden)

Er waren eens 10 maanden, die ontzettend lang leken te duren in de eerste maand, maar het ging steeds sneller en sneller. Op een gegeven moment was alles zo leuk, dat de tijd extra snel ging, en die 10 maanden bleken nog maar 40 dagen te zijn.

Ik heb al een tijdje niks geschreven (oeps) dus ik zal maar bij het begin beginnen. 9 Maart ging ik samen met de muziekafdeling op onze school naar de musical Beauty and the Beast. Het was in hetzelfde theater als toen ik naar Mary Poppins ging voor mijn verjaardag, Chanhassen. Chanhassen is in dinner theatre. Dit houd in dat je voor de musical eerst luncht of dineert, en daarna de musical ziet. Het was ontzettend leuk om hier weer heen te gaan, vooral omdat dit mijn favoriete Disney classic is!

16 Maart hadden wij een blood drive op school. Kinderen in Amerikaanse scholen kunnen samen met Red Cross een bloed doneer dag organiseren, want je mag hier al eerder dan 18 jaar doneren. In de ochtend ging ik gewoon naar school, maar vanaf de middag heb ik geholpen om iedereen die bloed doneerde op de goede plek te zetten etc. Klinkt een beetje saai maar als je de hele middag met je vrienden bent maak je er wel wat leuks van! Helaas kunnen exchange students geen bloed doneren, dus maar even wachten tot ik weer echt thuis ben… ;)

18 maart begon spring break! Wij gingen naar de staat Virginia, nee niet met het vliegtuig maar met de auto. Twee dagen lang zaten we in de auto, niks voor mij natuurlijk… Maar ik heb het overleefd! We zaten in een groot resort zoals ik al uit had gelegd in mijn vorige blog bericht. We gingen iedere dag wel ergens heen! Zondag gingen we naar grotten, super gaaf! Het was ontzettend groot en we zijn ongeveer een uur onder de grond geweest. Maandag gingen we naar Thomas Jefferson’s huis, één van de eerste “mansions” in Amerika. Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht, aangezien ik natuurlijk weer dacht aan Paleis het Loo, Buckingham Palace etc. Zulke gebouwen vind je in America niet echt, doordat de Amerikaanse cultuur natuurlijk niet zo oud is als de Europese. Ondanks dat ik meer had verwacht, vond ik het wel erg mooi! Dinsdag gingen we naar Washington DC, de hoofdstad van de VS. We gingen naar het Smithsonian museum. Nou… zeg maar musea. Dit gebied bestaat uit meer dan 16 verschillende musea en ze zijn allemaal gratis! We hebben het Air & Space museum bezocht, het National History Museum en het Natural History Museum. Woensdag gingen we weer terug naar DC voor een monumenten tour. Dit was absoluut de beste dag van mijn vakantie! Het was ontzettend mooi, en alle cherry blossom bomen waren net in bloei wat het extra mooi maakte. Binnenkort zal ik een foto album op Facebook maken met alle foto’s die ik heb gemaakt!

Met Pasen hebben we eigenlijk niks speciaals gedaan, net zoals Nieuw jaar en Kerst… feestdagen zijn hier niet zo groot. Er is één Paasdag, geen twee. We kregen een paas mandje met chocola en snoepjes erin en we hadden een iets grotere lunch. Geen brunch, geen Paasontbijt en niet zoeken naar eieren met de kinderen. Maar ik mag niet klagen, want volgend jaar doen we het gewoon weer op de Nederlandse manier!

Het weekend van 9-10 april was het dan zo ver, iets waar ik al heeeeel lang naar uit keek! Alle kinderen van concert choir mochten optreden tijdens het event Ditties & Desserts, terwijl de toeschouwers toetjes aten voor een fundraiser. Waarschijnlijk heeft de meerderheid mijn performance al gezien op Facebook… maar voor degene die het niet zagen, ik zong Always Starting Over van the musical If/Then!

Nu ben ik vooral bezig met golfen, nou ja… vorige week heb ik mijn enkel gekneusd (ik dacht dat ik kon skateboarden, dus niet) maar dat gaat nu alweer een stuk beter, dus golfen kan ook weer!

Waarschijnlijk is iedereen halverwege dit laaaaaange bericht alweer gestopt met lezen, omdat ik weer veel te veel in één post probeer te proppen (oeps…). Aankomende zaterdag is prom en ja daarna gaat het wel heel snel. Zoals ik al aan het begin schreef, er zijn nog maar 40 dagen over voordat ik alweer terug ben!

Liefs,

Lotte

Reacties

Reacties

Siepie Peelen

Wat weer een mooi verhaal,en wat maak je veel leuke uitjes mee.Geniet van je prom want dat is een hele mooie belevenis.Heel veel liefs en groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active