Eerste schoolweek en Ayusa poolparty

Hee hee,

De eerste schoolweek zit erop, en we zijn alweer aan de tweede begonnen! Het was leuk, maar ook een beetje moelijk om zomaar in een nieuwe school binnen te komen als iedereen al vrienden heeft. Gelukkig heb ik nu een groepje meiden waar ik mee om ga, en die mij ook voor dingen mee vragen zoals lunch!

De regels hier op school zijn heel anders dan de regels die ik gewend ben... Geen tas mee in de klas, geen water mee in de klas en je mobiel mag alleen buiten het gebouw gebruikt worden. Je moet bijvoorbeeld ook een gangpas mee nemen als je uit de les wil om naar het toilet, of je kluisje te gaan. Ook huiswerk gaat hier heel anders, je moet al je huiswerk inleveren en hier krijg je dan punten voor. Huiswerk niet af? Geen punten. Ook zit je met gemengde leeftijden in je klas. Met interior design zijn de oudsten 18 en de jongsten 14.

Het was allemaal zo nieuw, dat ik thuis heel erg miste. Ik miste mijn vrienden en vriendinnen in Nederland, mijn ouders en de gewoontes. Zoals tussenuren op school, fietsen naar school (geloof me, dit mis je als je in een ander land zit) en gewoon overal je tas mee naartoe kunnen nemen. Het gaat nu al wel beter! in praat steeds meer met mensen uit mijn klassen, en het geen tassen en water idee raakt gewend.

Wat ik heb opgemerkt aan school:

- mensen dragen hier crocks of badslippers met sokken erin en nee dit is geen grap

- IEDEREEN draagt strakke yoga broeken, of hardloopbroeken naar school

- Ja, ik heb ook halve pyjama's met een soort pantoffels gezien

Nee, ik ben niet van plan mijn kleding stijl te veranderen in de bovenstaande opties hahaha

Afgelopen zondag hadden we een Ayusa bijeenkomst, Ayusa is de Amerikaanse partner van Travel Active. We gingen naar het huis van een andere exchange student met dezelfde begeleider. In totaal waren we met een meisje uit Duitsland, een meisje uit Italië, een jongen uit Egypte en nog een jongen (geen idee waarvan). Er miste nog twee anderen kinderen, maar die konden niet komen. We hebben gezwommen in het zwembad, een barbecue gehouden en een gesprek met onze begeleider gehad! Eigenlijk wisten we alles al waar mijn begeleider het over had, dus daarom ging ze wat sneller door de presentatie heen.

Mijn begeleider vertelde dat ze altijd mijn blog met google translate leest, als ik het op Facebook zet. Dat vond ik echt suuuper lief! Thanks for everything Joey!

Aankomende vrijdag zijn we vrij van school, en de maandag erop ook. En sinds het vandaag 1 september is.... ben ik over een paar weekjes al 18!

Liefs,

Lotte :)

Reacties

Reacties

Melanie

Lieve Lot!

Leuk om je ervaringen weer te lezen!
En de veranderingen zullen wennen zijn, maar dat komt wel..

En gelukkig pas je je niet aan, aan de kleding style van je medestudenten! :P

Genieten meid!

Esther

Hoi lieve schat,
Je komt er wel en blijf lekker jezelf.
Knufff

Siepie v.d Werff

Lieve lotte ja ik weet dat het daar heel anders is,maat ik vind het fijn dat het goed met je gaat.en het word steeds beter je kunt het. Liefs n groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active