Halloween, turnen en een baby!

Het is weer even een tijdje geleden, maar daar ben ik weer!

Soms duurt het even voordat ik weer een blog schrijf, en dan krijg ik de vraag wanneer ik er weer eens iets opzet. Soms wil ik liever gewoon even wachten voordat er iets leuks gebeurd, voordat ik weer vertel hoe mijn weken school waren (zoals altijd, gewoon hetzelfde)

31 oktober was het dan zo ver, Halloween! De dag ervoor was er een kostuum wedstrijd op school, ik had mijn Belle (Beauty and the Beast) kostuum nog dus ben ik als Belle gegaan. In Nederland zou niemand hier eigenlijk aan mee doen, maar hier zag je bijna niemand die niet verkleed was. Met Halloween zelf ging ik Trick or Treaten met mijn gastouders en jongste gastzusje Jenna. Dan ga je in je kostuum langs de deuren om snoep op te halen. We zijn ook nog in een haunted house geweest, dat was wel gaaf!

De straat waar wij heen gingen was compleet versierd en het zag er ontzettend leuk uit.

Terwijl Jenna ontzettend veel plezier had met haar vriendinnetje die ook mee ging, moest ik toch wel even slikken. Geen Walibi Frightnight met mijn vrienden en vriendinnen uit Nederland dit jaar, daar baalde ik wel erg van… Tijdens “feestdagen” sta je er toch wel iets meer bij stil dat je toch wel ver weg bent. Er zijn leuke kanten maar ook gewoon iets minder leuke.

Twee weken waren we begonnen met de captain’s practice van gymnastics. Dit is het maken van posters en workouts om je klaar te maken voor het echte training. Ik was aardig nerveus, omdat ik maar een maar meiden kenden en ik er nog een beetje buiten viel. Gelukkig waren ze allemaal ontzettend aardig, en vorige week dinsdag was dan mijn eerste echte training! We trainen iedere dag, twee uur… Dus tien uur in de week (even slikken). dit is het dubbele van wat ik deed in Nederland, en wat een spierpijn heb ik gehad! Maar, het was ontzettend leuk. Mijn coaches zijn ontzettend aardig, en de meiden ook!

Eigenlijk zou de eerste training al maandag zijn, maar ik had een concert choir festival buiten de stad. We zaten 1.5 uur in een gele schoolbus (wees maar blij met die luxe bussen in Nederland, voor las je een dagje weg gaat). Comfortabel was het dus niet echt, maar gelukkig duurde de reis niet erg lang! Bij het festival hebben we de hele middag geoefend, om een concert in de avond te geven. Het was leuk om zo iets mee te maken. Het concert zelf was leuk om te doen, maar het oefenen zat toch nog wel even tegen. Het was in ieder geval hard werken!

Natuurlijk vieren wij ook Sinterklaas! Ik ben ontzettend blij dat mijn gastouders dit wilden doen. Als je in Nederland bent zou je wel denken dat het niet zo’n big deal is, geen Sinterklaas voor een jaartje kan toch wel? Tot dat je beseft dat er hier geen pepernoten in de winkel liggen, geen Sinterklaas journaal is (altijd leuk), en je niet met je broertje en zusje bij de stoomtrein kan kijken, gewoon omdat het toch altijd even leuk is. Gisteren heeft iedereen braaf zijn schoen gezet, en Sinterklaas kwam vannacht even langs ;).

BIG UPDATE:

Mijn gastmoeder is vrijdag 13-11-15 bevallen van een zoontje! Zijn naam is Will(iam) Brenner Ebert, en ontzettend schattig! Het is wel even wennen, aangezien het niet echt mijn broertje is en hij mij nooit zal herinneren… Toch is het voor nu erg leuk :)

Liefs,

Lotte

Reacties

Reacties

Esther

Leuk om te lezen lotte. Fijn dat je het zo goed doet. Later kijk je terug en ben je blij dat je deze ervaring hebt. Knuf van je tante en hoop je als je weer in nederland bent je in levende lijfe te zien. ????????

Siepie v.d Werff

Fijn dat je zoveel leuke dingen mee maakt.Ook al mis je sommige dingen,maar dat komt wel weer.We lezen graag je verhalen en denken aan jou. Heel veel liefs en dikke knuffels van ons. Xxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active