Zet het maar in je agenda: 29 mei

26 november was het dan zo ver, Thanksgiving! Makkekijk gezegd: heel veel eten. We reden naar aan andere staat, Ioawa! Hier bleven we bij vrienden van mijn gastouders slapen, Ryan en Kelly. Zij gingen ook met ons mee naar de Renaissance Festival! Tijdens Thanksgiving was de tafel helemaal vol met verschillende gerechten, en natuurlijk een mega kalkoen. Maar waarom nou deze hele maaltijd? Thanksgiving is ontstaan in de tijd dat Europeanen naar Amerika vertrokken om het nieuwe land te verkennen. Amerika was alleen al bewoond door indianen. Meestal waren alleen maar gevechten tussen de twee groepen, maar er was ook een geval dat een groep Europeanen vrede sloot met de indianen. Zij aten samen een grote maaltijd en dit werd dus Thanksgiving. Ze bedankten elkaar voor vrede en samenwerking.

Na Thanksgiving begon nog iets leukers, Black Friday! En ja het is echt zo groot als je altijd al dacht. Mensen staan in mega rijen te wachten tot winkels open gaan. Het is geen 20% korting, maar vaak vanaf 50% tot ongeveer 75%. Sara (mijn gastmoeder), twee van haar vriendinnen en ik zijn in totaal 18 uur wezen shoppen. Er zat een slaappauze tussen.... En Eriks is ook voor een deel mee geweest. Het was ontzettend leuk en echt een goed moment om spullen die je nodig hebt goedkoop te krijgen.

Buiten de Amerikaanse feestdagen kon ik het natuurlijk niet laten om ook Sinterklaas te vieren! Mijn gastgezin heeft iedere zaterdag schoenen gezet voor een verassing van Sinterklaas, en pakjesavond kwam steeds dichterbij... Papa had een grote doos vol cadeaus opgestuurd die in de zak van Sinterklaas gingen! Buiten cadeaus om was er ook ontzettend veel snoep...

Mijn avontuur wordt steeds leuker. Vooral omdat ik iedere schooldag turn (10 uur per week!) en hier dan ook 12 wedstrijden/meets in heb. Jammer genoeg is turnen maar voor 3 maanden, want is er is 1 maand om! Mijn coaches zijn echt geweldig. Ariel en Laura heten ze. Ik leer ontzettend veel en de meiden van de groep zijn ook super lief! Laatst hadden we een groot slaap feest met het hele team, van slapen kwam niet veel maar dat maakte het alleen maar leuker. ;)

Afgelopen weekend ben ik met een groepje vriendinnen naar de ballet voorstelling de Notenkraker geweest aangezien een andere vriendin erin speelde. We zijn ook wezen shoppen en hebben kerst lichtjes in een park bekeken!

Dus ja, ik heb het ontzettend naar mijn zin! Het is een heel raar gevoel om te bedenken dat ik hier nu al bijna 5 maanden zit, ik ben al bijna op de helft! Want 29 mei land ik alweer in Amsterdam, maar niet alleen... Samen met papa! Hij komt voor een aantal dagen naar Amerika om toch even te bekijken waar ik 10 maanden ben geweest.

Ik denk nu al: wat ga ik dit allemaal missen... Maar aan de andere kant: ik kan niet wachten om mijn familie en vrienden weer te zien!

Liefs,

Lotte

Reacties

Reacties

Floor

Yes yes yes! Trots op je lot! Wat doe je t goed! Toppertje ben je!

Siepie Peelen

Geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt.En 29 mei staat in onze agenda,fijn om je dan weer te zien.Heel veel liefs en knuffels ,en allemaal fijne feestdagen.xxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active